joi, 27 octombrie 2011

Veselie mare la "Toamna Creativă"


Da, chiar aşa a fost acest atelier! Plin de veselie şi efervescenţă. 
Cum s-a desfăşurat? Copii au avut ocazia să aşeze în sticle "magice" ceva din frumuseţea şi bogăţia toamnei.
Copii se implică cu bucurie în astfel de activităţi practice. Ele sunt importante prin efectele în planul dezvoltării copilului. Acest tip de activitate:
  • răspunde nevoii de explorare şi de contact tactil;
  • le dezvolta precizia miscarilor si coordonarea;
  • învaţă, din experienţa concretă, lecţii despre răbdare, atenţie şi grijă; este minunat să vezi cum  la început par să se antreneze pentru un concurs de viteză şi făcut mizerie iar apoi găsesc un ritm mai aşezat şi noi motivaţii;
  • îşi dezvoltă creativitatea și simţul artistic, căutând combinaţii interesante între diferite culori, texturi; 
  • pot afla lucruri noi despre originea unor produse pe care în mod obişnuit le văd în ambalaje de hârtie sau plastic (de exemplu, legătura dintre boabele de grâu şi făina de grâu, dintre seminţele de floarea soarelui şi ulei).
Vizionarea filmului "Greierele şi furnica", Vânătoarea de provizii a veveriţelor, au continuat cu  jocuri de miscare în spaţiul din mansardă, care are pentru ei o atracţie pe care eu, nemaifiind copil, nu o mai pot simţi la aceiaşi intensitate. Dar o pot înţelege.
Aşa cum înţeleg bucuria lor. Sau reacţiile de revoltă provocate de faptul că "timpul trece" şi că atelierul are un sfârşit.

Cînd părinţii vin, primul lucru pe care copii doresc să îl facă, este să le arate ce au creat şi să povestească ce au făcut. Pentru că au nevoie de confirmarea celor mai importante din persoane din viaţa lor. Surpriza, bucuria, lauda şi multumirea părinţilor confirmă copilului sentimentul că este unic şi valoros.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu