miercuri, 7 martie 2012

Lecții de viață la Gimnastica minții

Acesta e cel mai potrivit loc pentru a face asta!”
Precizez că replica a apărut în timp ce pictam cu bureței și degețele,  în timpul unui atelier Gimnastica minții 6-8 ani, la Clubul Copiilor Salt, ca să fiu sigură ca se înțelege despre ce loc e vorba.

Mă surprinde și mă încântă de fiecare dată, felul în care, cei mici, parcurg drumul de la ”nu știu”, ”e prea greu”, ”nu am mai făcut”, ”nu am putea să facem ceva la care ne descurcăm, ce știm deja?” ,   la ”ce frumos a ieșit ”, ”ce ușor a fost”. 
Și, chiar dacă, la final, pare că au uitat complet reacția lor inițială sau descurajarea exprimată în diferite moduri pe parcursul activităților, eu am convingerea că, undeva in mintea și în suflețelul lor, se sădește sâmânța unor lecții importante:
  • orice lucru nou pare greu la început.
  • dacă nu încercăm, nu vom reuși.
  • e firesc să greșim, să ne împotmolim, dar, dacă încercăm o dată și încă o dată, vedem cum devenim mai pricepuți, mai siguri pe noi. Important este să nu renunțăm.
  • orice facem nou, fie că e vorba de un exercițiu logic, de o activitate care implică manualitate, un joc de mișcare, mintea noastră devine mai ageră, personalitatea noastră se îmbogățește.
  • mintea, sufletul, corpul sunt strans legate și că ceea ce facem pentru una dintre ele se răsfrânge și asupra celorlalte.
Pentru o dezvoltare armonioasă e nevoie de activități variate și de experiențe emoționale pozitive.
O concluzie care poate fi catalogată ca truism. Dar, eu cred că, unele adevăruri banale merită repetate și, mai ales, puse în valoare prin practicarea lor.
Alis G - psiholog

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu